Etiketter

måndag 23 januari 2012

diskusstionsfrågor

Jag tycker att minbok var inte så lämpad för ungdomar.  I början var det väldigt mycket adiektiv och kionstigt språk. Men den var väldigt bra om man hade tålamod. Men det var väldigt lett att måla upp landskapet framför sig. 
Jag tycker att en bra bok ska vara lång och man ska kunna läsa i den länge. Den ska vara spännande och man ska kunna leva sig in i den. Jag tycker best om fantasy  så det är ofta såna böckervsom jag tycker är bra. Min bok hade det i slutet mycket men inte så mycket i början.
Jag förstår många ord men det är ganska gamla ord. Det är beskrivande språk. Jag ser tydliga bilder.
Min berättelse följer inte helt detta mönster för att berättelsen inte är helt slut  än och det kommer andra böcker. Jag tror att om man läser alla böckerna kommer den följa den kurvan. Men i början så beskriver dom en person med ett problem alltså Frodo och ringen.  

1 kommentar:

  1. Det är väldigt svårt att läsa denna text! Ändra typsnitt eller storlek!

    SvaraRadera